Ingen løn under sygdom. Ingen fast arbejdstid. Ingen betaling for weekendarbejde. Ansættelseskontrakter på to år, hvoraf det første år er på prøve.
Desuden er opsigelsesvarslet på mellem nul dage og en uge de første to år, man er ansat. Først når man har været ansat i 15 år, får man otte ugers opsigelsesvarsel, hvis man er så uheldig at blive fyret.
Den norske Moss Avis har fået fat i en ansættelseskontrakt fra Ryanair, og fagbevægelsen er chokeret.
"Det er jo bare helt hårrejsende," siger Ulf Lervik, distriktssekretær i LO Østfold til Moss Avis.
Han kalder det brud på norsk lov, at ansatte ikke får løn under sygdom.
"At et selskab, som har base i Norge, kan operere uafhængigt af norsk lovgivning, kan jeg ikke forstå skal være muligt," siger Lervik.
Ryanair-chef Michael O'Leary sagde for nylig under et besøg i Norge, at det er helt frivilligt, om ansatte vil arbejde i Ryanair.
I alt 40 punkter skal de ansatte i Ryanair leve med, hvis de vil arbejde for det irske lavprisselskab. Blandt andet skal de selv betale deres uniform og id-kort.
Deltagelse i strejker eller arbejdskonflikt er opsigelsesgrund. Det gælder også for at snakke med medierne om Ryanair.
Nicolas E. Fischer, formand for HK Luftfart, kender godt til de elendige arbejdsforhold for Ryanair-ansatte.
Af samme grund varslede HK Lufthavn i sommer storkonflikt mod Ryanair, hvis luftfartsselskab som planlagt begyndte at flyve fra Københavns Lufthavn senere på året - uden overenskomster.
Ryanair har imidlertid besluttet ikke at komme til Københavns Lufthavn, og det ærgrer Nicolas F. Fischer.
"Jeg havde håbet på, at vi kunne have været banebrydende i København, så de begyndte at behandle folk ordentligt. Her ville de have fået kam til deres hår og mere til," siger Nicolas E. Fischer til Newspaq.