B.T. afviser at afsløre skattelæk

B.T. holder tæt med deres kilder, efter Ekstra Bladet i går kunne fortælle om Troels Lund Poulsens (V) presserådgivers arbejdsmetoder.
Der har rejst sig en debat imellem de to aviser Ekstra Bladet og B.T., om man kan afsløre kilderne bag sine historier.
Der har rejst sig en debat imellem de to aviser Ekstra Bladet og B.T., om man kan afsløre kilderne bag sine historier. Foto: ADRIAN JOACHIM / POLFOTO

I går, da Ekstra Bladet afslørede, at tidligere spindoktor i Venstre Peter Arnfeldt havde forsøgt at give skattehistorien til avisen, voksede sagen pludselig.

Arnfeldt var spindoktor for tidligere skatteminister Troels Lund Poulsen (V). Og med Ekstra Bladets afsløring retter blikket sig nu mod B.T., som var mediet der endte med at skrive om skattesagen i sin tid.

Ifølge Berlingske ønsker B.T. ikke at afsløre sine kilder. Et princip blandt medier om aldrig at røbe hvor man har sine historier fra, binder dem moralsk, siger de.

"Det ændrer ikke noget på B.T., at Ekstra Bladet i dag går ud og fortæller, at Peter Arnfeldt har tilbudt dem indsigt i Helle Thorning-Schmidts skatteafgørelse. De må have meget gode argumenter for at sætte noget så vigtigt som den journalistiske kildebeskyttelse på spil," siger Olav Skaaning Andersen, chefredaktør på B.T., til Berlingske.

Kilde: Berlingske

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.