Bittesmå fingre trykker på den lille skærm i Børnehuset Brøndsted på Nordsjælland.
Daginstitutionen har købt tre iPads, som børn helt ned på halvandet år kan spille vendespil på og alle mulige andre spil.
"I starten er tænd og sluk-knappen den mest interessante for de små, men de kommer hurtigt efter det," fortæller Kim Byrding, leder af Børnehuset Brøndsted, til Søndagsavisen.
Søndagsavisen har netop undersøgt 20 daginstitutioner i Hovedstadsområdet, hvoriblandt tre har de nye håndholdte computere, mens 13 gerne vil have dem.
Nogle mener dog, at den nye teknologi kan skade børnene.
I Børnehaven Amsterdamvej er holdningen, at børnene møder de elektroniske medier rigeligt derhjemme, og her er der ikke noget ønske om at få tablets.
"Vi kan se, at børnene har rigtig meget brug for at få brugt deres krop. At få oplevet verden ved at studere den, ved at pille ved den og ved at gå på opdagelse," siger Claus Østergaard, der er daglig leder i børnehaven, til Newspaq.
Han vil ikke risikere, at den nye teknologi tager tid fra, at børnene kan bevæge sig.
Frank Støvlebæk er seminarielærer på UCC's pædagoguddannelse i linjefaget medie, kreativitet og digital kultur. Han forstår ikke, at der er nogen børnehaver, som ikke vil have tablets.
"Det giver ingen mening ikke at bruge dem. Det er helt absurd, når pædagoger lukker øjnene for den digitale udvikling og ikke beskæftiger sig med den kultur, som også er børnenes kultur," siger han til Søndagsavisen.
Han påpeger at de nye tablets bruges som en naturlig del af børnenes leg og læring.
Hos Forældrenes Landsforening (Fola) er man heller ikke imod tablets i børnehaverne.
"Hvis det er noget, som institutionen mener, de kan bruge i en pædagogisk sammenhæng, jamen så er det en glimrende idé," siger formanden for Fola, Lars Klingenberg, til Newspaq.
Han mener helt klart, at børnene kan få gavn af den nye teknologi både på kort og længere sigt, men han pointerer samtidig, at den skal bruges rigtigt.
"Det skal selvfølgelig ikke være sådan, at børnene bare bliver parkeret med en iPad ovre i hjørnet, og så er man fri for at tage sig af dem," siger han.
Lars Klingenberg ser tablets som et nyt pædagogisk redskab, hvis det bliver brugt med omtanke og pædagogerne har et mål med det.