Danmark er og bliver et slaraffenland. De smukke piger er villige til hvad som helst, man kan ryge sig rundtosset på Christiania, og Den Lille Havfrue sidder som forstenet og spejder mod jublende japanere.
Det er i hvert fald vores ry udenlands, og nu har turisterne fået endnu en særdeles tungtvejende grund til at besøge landet, der satte pornoen fri.
Vi har nemlig fået en turistattraktion, der har potentiale til at brande os mere end million-sammenskudsgildet MTV Awards nogensinde vil komme i nærheden af.
De danske trafik-knudepunkter er blevet invaderet af smukke topløse kvinder. Det viser et amerikansk nyhedsindslag, der breakede i mandags og allerede er gået hele verden rundt.
Myndighederne i vores vidunderland har simpelthen hyret en bande nøgne damer til at kontrollere trafikken på de danske veje. I stedet for at sætte hastighedsskilte fast på kedelige jernpæle står unge smukke danske piger og blotter det hele, mens de hæver skilte med 50 kilometer i timen højt over hovedet.
Indslaget fortæller, at kampagnen, der skal sikre, at bilisterne ikke kører for hurtigt, forløb fantastisk i starten, og en autentisk håndværker roser både initiativet og sukkermåsene, som han kærligt kalder pigerne.
Men det er jo journalistik, så indslaget afslører, at myndighederne har mistet grebet og trafikken i store danske byer nu snegler sig frem eller går helt i stå.
Mændene bliver nemlig så fascinerede, at de træder hårdt på bremsen og glemmer trafikken omkring sig. Mens det har åbenlyse fordele for bilisterne forrest i køen, så er det temmelig trættende at sidde stille i bil nummer 50 uden udsigt til andet end trist dansk efterårsvejr.
Men...
Hvis du ikke allerede sidder i din bil og drøner ind mod 50-kilometers-zoner, så indstil dig på en skuffelse af dimensioner. Det hele er nemlig løgn. Der findes godt nok et tv-indslag, der er gået verden rundt, men det er pure opspind. Der står ikke dejlige topløse damer i indre by over hele landet. Der er ingen autentiske håndværkere, der taler om dejlige sukkermåse, og turistindustrien kan godt lægge regnskaberne om igen.
»Det er ren fiktion. Det er et forsøg på at nå ud til de unge på en ny måde,« siger Morten Rasmussen, der er pressechef hos Rådet for Større Færdselssikkerhed, som står bag den usædvanlige kampagne.
Nyhedsindslaget er et forsøg på Viral Marketing, der dybest set er en spidsfindig måde at sprede sit budskab på gratis kanaler.
»Indslaget henvender sig til unge med fart i blodet. Vi har lagt det ud på de hjemmesider, de besøger for at sprede budskabet om at sænke hastigheden på en lidt sjov måde,« siger Morten Rasmussen.
På fire dage har 470.000 set filmen i 165 lande. Se den selv på www.speedbandits.dk.