For få år tilbage var det mest skovarbejdere og landmænd, der gik i termotøj og skøvmandsskjorter. Men sådan er det ikke længere.
Først tog de såkaldte hipstere trenden til sig, og nu har den bredt sig ud til den brede befolkning, skriver fagbladet3f.dk.
Faktisk hitter tøjet så meget, at designeren Mads Nørgaard har et samarbejde med Kansas, der producerer meget at arbejdstøjet.
"Vi er generelt inspireret af arbejdstøj, fordi det er lavet til at blive brugt og gerne må slides. Det giver et råt og maskulint udtryk i mandekollektionerne. Derfor ville vi gerne samarbejde med Kansas om at lave deres traditionelle termojakker, men med vores designerdetaljer," siger Mads Nørgaard til fagbladet3f.dk.
Også mærket Engel er begyndt at producere deres arbejdstøj i mere hverdagsagtige udgaver under navnet Engel Original.
Arbejdstøjet sender et signal
Ifølge livsstilsekspert Anne Glad trender arbejdstøjet, fordi vi befinder os i en krisetid, hvor vi gerne vil signalere, at vi er klar til at tage fat.
"Da krisen ramte, fik folk mindre fokus på velstand og mærkevarer. Det blev moderne at være afslappet klædt. Folk smed jakkesættet og slipset og begyndte at gå i mere praktisk tøj," siger hun.
Kilde: fagbladet3f.dk