En frugtordning - og virksomheden kan pudse sundheds-glorien.
Som arbejdsgiver er man tilbøjelig til at tro, at ens virksomhed er med på sundhedsbølgen, blot fordi medarbejderne får gratis frugt og hæve-sænke borde.
Men så let er det ikke.
Derfor lancerer forsikringsselskabet Codan og Aarhus Universitet i fællesskab en ny virksomhed, Careindeks, der har udviklet en metode til at måle medarbejdernes sundhed.
"Man har ikke tidligere haft dokumentation for, hvad der virker og ikke virker. Vi tror på, at hvis man giver virksomhederne redskaber, der gør, at man kan arbejde mere langsigtet og strategisk med sundhed, så vil de gøre en forskel," siger kommunikationschef i Codan Jeanette Fangel Løgstrup til Newspaq.
Som én af de store aktører på sundhedsområdet, oplever Codan, at virksomhederne interesserer sig meget for de ansattes sundhed.
"Mange virksomheder forsøger at sætte sundhed på dagsordenen og gerne vil gøre en indsats. Men mange føler sig frem, fordi der mangler det videnskabelige grundlag," siger Jeanette Fangel Løgstrup.
Med den nye metode måler man på 11 indsatsområder bl.a stress, det psykiske og fysiske arbejdsmiljø, relationer på jobbet og work life balance.
"Det ender med, at man laver et indeks fra 1 til 10. Udover at kigge på sig selv, kan virksomhederne bruge indekset til at sammenligne sig med andre virksomheder," siger Jeanette Fangel Løgstrup.