Amerikanerne gider ikke Salander

De amerikanske biografgængere er ikke ubetinget vilde med den amerikanske udgave af Mænd der hader kvinder.
Den skandinaviske Salander er langt mere populær end den amerikanske.
Den skandinaviske Salander er langt mere populær end den amerikanske. Foto: PR

Der er ikke blevet sparet på reklame-kronerne i markedsføringen af David Finchers film "The Girl With The Dragon Tattoo".

Tilmeld dig gratis vores nyhedsbrev for flere nyheder.

Men alligevel klarede den amerikanske udgave af sagaen om Lisbeth Salander sig langt fra overbevisende i weekenden, hvor den havde premiere på det amerikanske biograf-marked.

Kun 13 millioner dollars blev det til for den første af filmene i Millenium-trilogien, og det er faktisk så dårligt, at den allerede vurderes til at blive et kæmpestort flop.

Det skriver gossip-sitet E! Online.

"En debut på 13 millioner dollar i julen er et stort flop, især for en film der er slået så stort an," siger Jeff Bock til E! Online.

Og ifølge filmeksperten er der intet, der tyder på, at det vil ændre sig i den kommende tid.

"Jeg tvivler på, at den kan indbringe meget i udlandet, fordi den svenske udgave af filmen allerede har indbragt 94 millioner dollar. For en film med et budget, der nærmer sig 90 millioner dollar, plus hvad det har kostet at købe rettighederne til historien, plus al den marketing, de har ofret penge på, så vil det her virkelig være en fuser," siger Jeff Bock.

Rollerne som Mikael "Kalle" Blomkvist og Lisbeth Salander i den amerikaniserede version af Stieg Larsson-krimien bliver henholdsvist spillet af Daniel Craig og Rooney Mara.

Kilde: E! Online

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.