"Der er så mange foranstaltninger, man skal igennem. Og alt det her med det der computer, det kan jeg ikke," siger Hedvig Pedersen til dr.dk.
Hedvig fra Aalborg er langt fra den eneste.
Ældre Sagen oplever en eksplosion i antallet af henvendelser om hjælp til at kommunikere med kommunen.
Ældre Sagen har således fået 15.000 henvendelser i 2008. Det tal var i 2013 26.000.
Det er ikke kun decifreringen og tolkning af de indviklede breve fra kommunen, der er problemet. Nu foregår kommunikationen over computeren, og det kan være problematisk.
Det er ikke så nemt
Hedvig Petersen har heldigvis sin datter ved hånden, når der skal søges om boligstøtte eller anden hjælp fra kommunen. Men det er langt fra alle ældre, der er så heldige.
"I forhold til tidligere hvor borgeren kunne gå ind lokalt i den enkelte kommune, så skal de jo i dag henvende sig til Udbetaling Danmark, siger Dorthe Jespersgaard, borgerservicechef i Aalborg," der anderkender at det er blevet en lille smule mere besværligt for den enkelte borger.
Kilde: DR.dk