Ekstra mange danskere vil de kommende uger cykle til arbejde. Og det er ikke tilfældigt.
Motionskampagnen 'Vi cykler til arbejde' er i gang, og knap 100.000 medarbejdere fra virksomheder over hele landet har tilmeldt sig i år, hvilket er lidt færre end sidste år.
Kampagnen har til formål at få flere til at cykle på arbejde.
Og det mål er inden for rækkevidde, siger projektleder Loa Bendix fra Dansk Cyklist Forbund, der sammen med Dansk Firmaidrætsforbund står bag 'Vi cykler til arbejde'.
Kampagnen får nemlig hvert år ca. 10.000 nye cyklister til at fortsætte med den gode vane.
"Det gode ved kampagnen er, at folk cykler sammen med deres kolleger og også fortsætter med at cykle efterfølgende. Så det er en effektfuld kampagne," siger Loa Bendix til Newspaq.
Samtidig viser undersøgelser, at 30 procent af deltagerne dyrker mere motion efter at have deltaget i kampagnen.
Kampagnen løber fra den 2. til den 31. maj. De deltagende hold er også med i en lodtrækning om rejser, cykler og cykeltøj.