YouGov

YouGov lancerer nyt profilværktøj

Hvad kendetegner læsere af Berlingske i Østdanmark? Og hvilket supermarked har millennials i de store byer det bedste indtryk af? YouGov har lanceret et nyt værktøj, YouGov Profiles, som gør det muligt at sammenligne forskellige befolkningsgrupper.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Hvad kendetegner læsere af Berlingske i Østdanmark? Og hvilket supermarked har millennials i de store byer det bedste indtryk af? YouGov har lanceret et nyt værktøj, YouGov Profiles, som gør det muligt at sammenligne forskellige befolkningsgrupper.

Hvor godt kender du dine kunder? Hvilke andre produkter overvejer de? I hvilke medier kan du bedst fange deres opmærksomhed, og hvilke værdier er vigtige for dem? YouGov lancerer nu profilværktøjet, YouGov Profiles, som kan give svar på alt dette.

YouGov samler information om alt lige fra demografi, livsstil, brug af brands, sociale medier og meget mere fra YouGovs landsdækkende panel i Danmark. Al denne information har YouGov forbundet i et nyt værktøj, og det skaber nye unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.

- Med YouGov Profiles kan du nemt få et overblik over dine nuværende såvel som potentielle kunder og beskrive dem ud fra traditionelle parametre som køn, alder og geografi. Herudover kan Profiles beskrive dem ud fra deres livsstil, eksempelvis deres varemærkepræferencer og købsintention, medieforbrug samt holdninger og interesser. Du kan kort fortalt få et langt mere nuanceret billede af dine målgrupper og herigennem få nye input til en mere målrettet markedsføring, udtaler Bianca Bruhn, Regional CEO, Northern Europe.

- Vores kunder har tidligere oplevet, at et segmenteringsstudie er krævende at vedligeholde. YouGov Profiles opdateres derimod ugentligt, så når du først har defineret dine målgrupper i Profiles, kan du følge dem kontinuerligt, så du er på forkant med nye tendenser, afrunder Bianca.

YouGov Profiles er udviklet som et brugervenligt onlineværktøj. Det kræver hverken en analyseafdeling eller lange træningssessioner at sammenligne befolkningsgrupper eller at aflæse resultatet. YouGov Profiles kan suppleres med egne undersøgelser. Ønsker du eksempelvis at teste dine ideer og koncepter eller få feedback fra en bestemt målgruppe på en kampagne eller et nyt produkt, kan du definere den ønskede målgruppe i Profiles og nå dem med egne spørgsmål, hurtigt og omkostningseffektivt.

Ud over Danmark er YouGov Profiles tilgængeligt i USA, UK, Tyskland, Sverige, Australien, Kina og Indonesien. Profiles lanceres i øvrigt i Frankrig ultimo 2017.

Hvilke data samler YouGov Profiles?

Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.