Vintergæster er med til at hæve omsætningen i Tivoli

Omsætningen er steget 44 procent i Tivoli i første kvartal takket være ny vinteråbning.

Nye vintergæster er med til at øge omsætningen i Tivolis første kvartal. Det viser Tivolis regnskab for årets første tre måneder.

Omsætningen steg 44 procent i forhold til samme periode 2017 - fra 84 millioner til 121 millioner i år.

- Tivolis første kvartal i 2018 er præget af øget aktivitet i Haven på grund af den nye sæson, Vinter i Tivoli, den tidligere åbning af sommersæsonen (ni ekstra dage), forestillingerne "Midt om Natten" og "Rytteriet"samt åbningen af Tivoli Hjørnet, skriver Tivolis finansdirektør, Andreas Morthorst, i en pressemeddelelse.

Selv om Tivoli har fået flere kunder i butikken med den nye vinteråbning, så er der minus på bundlinjen i det sædvanligvis svage kvartal for forlystelseshaven.

Resultat før skat er dog forbedret fra sidste års kvartalsunderskud på 74,6 millioner kroner til et underskud på 65,8 millioner kroner i januar, februar og marts 2018.

Tivoli forventer, at omsætningen i 2018 bliver højere end i 2017 og et overskud før skat i niveauet 100-110 millioner kroner.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.