Det er helt hen i vejret, når landstræner Morten Olsen kritiserer, at FC Nordsjælland og AGF skal spille topkamp mod hinanden to dage efter en landskamp.
Det mener sportschefen for Viasat Sport, Peter Nørrelund.
- Det er fuldstændig trættende, at Morten Olsen gang på gang går ud og føler sig hævet over alle og forsøger at underminere fodboldens kommercielle grundlag, nemlig tv-aftalerne, siger Peter Nørrelund.
Diskussionen er blusset op, efter at Morten Olsen har udtalt, at spillerne får en dårligere forberedelse til topkampen i Superligaen, da kampprogrammet er for tæt.
- Det er igen de kommercielle interesser, der kommer ind her. Det er uheldigt, at der er arrangeret kampe, når man ved, der er landskampe, det burde man tage hensyn til, sagde Olsen forleden.
Peter Nørrelund påpeger, at det er nogle aftaler, som klubberne selv har indgået. Samtidig afviser han, at der skal findes en balance mellem det sportslige hensyn og det kommercielle.
- Dansk fodbold har solgt en vare til de danske tv-stationer, men ofte kommer det op, at der ikke bliver taget sportslig hensyn. Det er meget uprofessionelt, at man sælger en vare, modtager pengene og ikke vil af med varen, siger han.
Derfor mener han ikke, at de sportslige hensyn bør veje højere end de aftaler, som der er indgået.
- De er professionelle fodboldspillere, de overlever nok, siger Peter Nørrelund.
Det har onsdag desværre ikke været muligt at få en kommentar fra Morten Olsen.
Situationen kan minde om en anden, hvor formanden for DBU's turneringsudvalg Peter Ebbesen kritiserer Sønderjyske-træner Lars Søndergaards for at 'skide i egen rede'.
Det sker, efter at Lars Søndergaard var utilfreds over at skulle spille superligakamp mod FC Nordsjælland mindre end 48 timer efter en pokalkamp mod FC København.
Peter Ebbesen siger, at sagerne er en blanding af klubfodbold og landsholdsfodbold og ønsker derfor ikke at kommentere sagen.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.