Dejligt med nogen sombloggeren Villemann, der tør råbe op i integrationsdebatten. I hendes indlæg i går kritiserer hun for eksempel Københavns Kommune for at bruge Outlandish til at hjælpe flere unge i job og uddannelse.
Hun hentyder til kampagnen Drømme & Fremtid . Den er rettet mod alle 14-19-årige i København, men er skrevet i et sprog, der tager hensyn til unge med indvandrerbaggrund. Hun kalder det »endnu en dødssejler af en integrations-idé«.
Det var os i Creative Ghetto, der har været med til at udvikle kampagnen, hvor vi heldigvis fik overtalt Outlandish til at være med, endda uden de får nogle penge for det. Som det eneste danske band, der modtog priser til årets MTV-awards, har drengene forståeligt nok travlt i øjeblikket. Derfor er vi superglade for, at de sagde ja til os. Det gode ved Outlandish er, at de både rammer danskere og indvandrere. Villemann har nemlig ret, når hun advarer mod at dele folk op i dem og os .
Villemann peger på »reklamebureauet Creative Ghetto«, som sikkert »tjener en pæn sum penge« på det hele. Det kunne være dejligt, men vi er dog et 100 procent ukommercielt projekt. Vores mål er at nedbryde dem og os -tilstandene i de kreative brancher. Derfor arbejder vores 10 deltagere gratis på at udvikle gode idéer og et godt cv, så de forhåbentlig kan få en fod indenfor, når Creative Ghetto slutter 9. marts. Villemann vil nok kunne skrive et godt indlæg om, hvorfor vi så ikke hjælper de blege danskere, som også kæmper hårdt for at entrere de kreative brancher.
Til det kan vi kun svare, at man jo ikke kan være alle steder på én gang, og vi vil hellere gøre, hvad vi kan, end ikke gøre noget.