Den store årlige Which?-undersøgelse om kvaliteten af flyselskaber har atter sparket Ryanair ned i bunden af listen. Det skriver The Sun.
6.500 passagerer har stemt om kvaliteten på kvaliteten af boarding-faciliteter, forplejning om bord, sidde-komfort og værdi for pengene. Her røg Ryanair – for sjette år i træk – ned i bunden med en stjerne ud af fem i alle kategorier på nær værdi for pengene, som den fik to stjerner for.
Det ellers så kvalitetsbetonede British Airway fik også smæk i år. Især på deres værdi for pengene, sædekomfort og forplejning. Og det var i både kort- og langdistance-kategorierne.
AMERICAN Airlines blev sidst i kategorien lang-distance, hvor flere passagerer skriver, at maden er uspiselig, personlaet uhøflige og omgivelserne i kabinen slidte og beskidte. Det er kun i in-flight-entertainment, at flyselskabet scorer gode points.
SAS ligger flot
På listen over kort-distance ligger SAS på tredjebedste plads med flotte 74% kun overgået af de mere ukendte og små Jet2 og Aurigny Air Service. I bunden af den liste ligger som sagt Ryan Air, Vueling og British Airways.
Kvaliteten af Ryanairs komfort, service og indtjekning sparker flyselskabet ned på sidstepladsen, men det er ikke noget nyt. Konkurrenten Easyair får til gengæld flotte anmeldelser. Foto: Airtalk
På lang-distancens liste topper Singapore Airlines med 88%, herefter Qatar, Emirates og Virgin Atlantic. I bunden ligger AMERICAN Airlines, British Airways og Etihad.