Den store årlige Which?-undersøgelse om kvaliteten af flyselskaber har atter sparket Ryanair ned i bunden af listen. Det skriver The Sun.
6.500 passagerer har stemt om kvaliteten på kvaliteten af boarding-faciliteter, forplejning om bord, sidde-komfort og værdi for pengene. Her røg Ryanair – for sjette år i træk – ned i bunden med en stjerne ud af fem i alle kategorier på nær værdi for pengene, som den fik to stjerner for.
Det ellers så kvalitetsbetonede British Airway fik også smæk i år. Især på deres værdi for pengene, sædekomfort og forplejning. Og det var i både kort- og langdistance-kategorierne.
AMERICAN Airlines blev sidst i kategorien lang-distance, hvor flere passagerer skriver, at maden er uspiselig, personlaet uhøflige og omgivelserne i kabinen slidte og beskidte. Det er kun i in-flight-entertainment, at flyselskabet scorer gode points.
SAS ligger flot
På listen over kort-distance ligger SAS på tredjebedste plads med flotte 74% kun overgået af de mere ukendte og små Jet2 og Aurigny Air Service. I bunden af den liste ligger som sagt Ryan Air, Vueling og British Airways.
På lang-distancens liste topper Singapore Airlines med 88%, herefter Qatar, Emirates og Virgin Atlantic. I bunden ligger AMERICAN Airlines, British Airways og Etihad.