Det er bare en vase. Men alligevel har den skabt et helt usædvanligt raseri.
Den såkaldte jubilaumsvase fra Kähler er netop kommet i butikkerne, men allerede i løbet af den første dag er den udsolgt. Det har fået flere kunder til at rase med landets isenkræmmere.
Særligt hos Imerco gik det helt over gevind. Deres hjemmeside kunne simpelthen ikke klare presset fra de 16.000 danskere, der besøgte siden - på samme tid.
Flere havde siddet klar ved hjemmesiden siden klokken 10, hvor vasen blev lagt online. Men først klokken 17 var hjemmesiden igen oppe at køre, men med en udsolgt vase.
På hjemmesiden skrev Imerco derfor:
"Kære alle
Situationen er den, at 16.000 danskere i dag har forsøgt at købe en Kähler vase samtidigt. De mange kunder blokerer desværre for, at man kan gennemføre et køb. (…) Står du ikke i kurven og venter på at betale, så skal du betragte vasen som udsolgt. Vi beder dig om at lukke ned. Du kommer desværre ikke igennem og kan genføre et køb.
Vi beklager virkelig ulejligheden"
Rasende kunder på Facebook
Rigtig mange kunder blev skuffet, og det har sat et bombardement af vrede beskeder i gang på Imercos Facebook-side.
En af dem, der skrev var Jeanette Christensen.
"Det er da det værste svineri jeg længe har hørt om, jeg er en af de mange der siddet siden i morges og ikke kunne ligge vasen i kurv, så jeg kræver da absolut en forklaring på det i skriver her, for som jeg forstår det så får jeg ingen vase..????? . ydermere må i da forklare nærmere hvordan i kan skrive at dem der har lagt den i kurv får vasen når kurven slet ikke har virket hele dagen."
I kølvandet på hendes besked er der flere andre kunder, der fortsætter den rasende tone.
"HOLD KÆFT HVOR ER DET FOR DÅRLIGT! Har siddet her siden kl. 09 i morges!!!!!! (Som så mange andre)!!!! Vi kan da ikke gøre for, at jeres "Læg i Kurv"-knap ikke har virket!!!!!!!!!!," skriver Carina Lyngholm Rasmussen.
Ærgerlig situation
Imerco beklager, at så mange har måttet gå forgæves, men de have på ingen måde forudset, at den ville være så eftertragtet.
"Vi er blevet væltet af efterspørgslen i dag. Det her er isenkrambranchens svar på en One Direction-koncert. Vi har hele tiden gjort opmærksom på, at der var et begrænset antal vaser, og vi har løbende holdt vores kunder orienteret. Men det er kommet bag på os, at der var så stor interesse for vasen. Havde vi forudset at der ville komme det hype, havde vi nok ikke lagt den ud i vores webshop. Men det er jo set i bagklogskabens lys," siger Lotte W. Præstgaard, marketings- og kommunikationschef i Imerco, til tv2.dk.
Hun oplyser, at ordrene bliver behandlet efter først til mølle-princippet.
Kilde: tv2.dk