Når TV 2-sportens mandlige vært Christian Müller Bækgaard toner frem på skærmen for at præsentere nyt om sportens verden er det indtil videre flere gange sket iført et slips af mærket CarloA.
Værten har fået de pågældende slips fra den webshopbaserede virksomhed og på firmaets hjemmeside optræder han også i en artikel, hvori han anbefaler og roser slipset, der udmærker sig ved at have en stor kronhjort afbilledet midt på.
Det er dog ikke i overensstemmelse med TV 2’s regler. Det skriver Journalisten.
I artiklen CarloA-artiklen, der ikke længere eksisterer på hjemmesiden, men findes som en inaktiv henvisning, siger Christian Müller Bækgaard blandt andet:
- Jeg er stor fan af slips og har faktisk altid gerne ville have slips på, da jeg har følt mig godt tilpas med det. Jeg synes, det løfter et look. Jeg synes også, at Carlo A-konceptet er gennemtænkt, og det er en god og hæderlig sag at få slipset tilbage. Det er jo et meget lækkert formål at ville gøre verden lidt pænere, siger han blandt andet til websitet ifølge bladet, er han citeret for at sige.
Redaktionschef på TV 2 Sporten Allan Hvid siger til fagbladet Journalisten, at Christian Müller Bækgaard har udvist ’meget dårlig dømmekraft’.
- Vi har nogle interne retningslinjer på TV 2 om, hvad man kan medvirke i i forhold til reklamer og arrangementer, og her falder det her klart uden for, hvad man må, siger Allan Hvid, der først blev opmærksom på slipsesagen, da Journalisten kontaktede ham.
- Christian har fået en kraftig påtale af mig. Man kan ikke som TV 2-ansat medvirke i en artikel på en webshop og for et tøjmærke, som man bærer i studiet, siger TV 2-chefen.
Christian Müller Bækgaard skriver i en mail til Journalisten, at han ikke ønsker at kommentere sagen.