To mænd er fundet døde i en Tesla efter en kollision med et træ i nærheden af Houston, Texas.
Politiets teori er, at Teslaen var selvkørende og at mændene brugte bilfabrikantens nye Full Self-Driving-software, da de kørte galt.
- Der sad ingen i førersædet, siger politi-talskvinden Cinthya Umanzor til nyhedsbureauet Reuters.
Bilen var en Tesla Model S fra 2019 og skal angiveligt have kørt i høj hastighed, da den røg af vejen i et sving. Her kolliderede bilen med et træ, inden den gik op i flammer, fortæller den lokale tv-kanal KHOU-TV.
Da ilden var slukket, fandt redningspersonalet to mænd på 59 og 69 år i bilen. En af mændene sad på bilens forreste passagersæde, mens den anden sad på bagsædet.
Tesla har endnu ikke kommenteret ulykken, som kommer efter flere tilfælde af uheld og ulykker med nogle af bilproducentens biler, som er udstyret med autopilot-systemet. Den amerikanske trafiksikkerheds-organisation Center for Auto Safety fortalte i marts, at de kigger nærmere på 27 trafikuheld- og ulykker med selvkørende Tesla-biler.
Tesla er i øjeblikket i færd med at udvikle software, som på sigt skal gøre bilerne fuldt selvkørende, og firmaet har testet software i USA, som gør det muligt kunder at prøve systemet - under forudsætning af, at det bliver brugt med forsigtighed - som for eksempel at have hænderne i nærheden af rattet og ikke køre med for høj hastighed.
Man skal dog ikke lede længe på sociale medier for at finde videoer af Tesla-ejere, der eksempelvis ligger på bagsædet, mens kontrollen af bilen er helt og aldeles overladt til autopilot-systemet.
Tesla-bossen Elon Musk afviste på Twitter, at den pågældende bil havde aktiveret den fuldautomatiske autopilot i forbindelse med ulykken. Politiet i Texas har dog ifølge Sky News planer om at ransage Tesla for at få klarlagt, hvem eller hvad, der havde kontrollen over bilen.
Elon Musk sagde i januar, at han var meget sikker på, at bilen i løbet af år vil være i stand til at køre af sig selv med en pålidelighed, der er større end tilfældet er med et menneske bag rattet.