Simon Mørch fra Oksbøl i Vestjylland stod som 13-årig og manglede et fritidsjob.
Det kunne han ikke finde, og året efter stiftede han derfor sit eget firma sammen med 19-årige Mattias Skovhøj.
I dag er virksomheden Onlinefactory.dk en stor succes med en millionomsætning, skriver Jyllands-Posten.
Mattias Skovhøj arbejder på fuldtid og er gået ud af gymnasiet for at hellige sig forretningen, mens Simon Mørch møder ind om eftermiddagen efter skole og arbejder til ud på aftenen.
Det var Simon Mørch, der fik ideen, som går ud på at overtage virksomheders markedsføring på nettet og placere den dér, hvor det giver bedst mening. Og kunden betaler kun, hvis annonceringen udmønter sig i salg.
I juli var omsætningen på 50.000 kr. men allerede i august var omsætningen tidoblet til næsten en halv mio. kr. I alt har de nu omsat for 1,3 mio. kr. siden etableringen.
Den hurtige succes er kommet bag på de to, som slet ikke havde regnet med at se kronerne rulle ind så hurtigt.
"Det er selvfølgelig dejligt. Nogle gange kan man godt ligge om natten med vågne øjne og tænke, at det er vildt," siger Simon Mørch.
Mattias Skovhøj indrømmer, at alderen kan være en hæmsko, når de to driftige teenagere mødes med kunderne.
"De står med åben mund, når vi kommer. Det ligger i luften, at vi ikke kan lave seriøs forretning, fordi vi ikke er ældre," siger han.