Når svenskerne starter Volvoen, går turen langt hellere til Ikea end til den lokale kirke.
Svenskerne er nemlig mere til design, biler og indretning end altervin og prædikener og stoler mere på bolighuset Ikea end kirken. Det viser en undersøgelse fra Dagens Industri.
80 procent af svenskerne stoler »meget eller virkelig meget« på Ikea, mens kun 46 procent siger det samme om den svenske kirke.
Foran kirken ligger desuden Volvo, som 69 procent af svenskerne stoler på, Ericsson, der har vundet 59 procent af svenskernes tillid og bilmærket Saab med 57 procent.
Kirken kan dog trøste sig med, at den er mere populær end landets nyvalgte statsminister, Fredrik Reinfeldt og Coca Cola. Reinfeldt har opbakning fra 30 procent af svenskerne, mens colaen virker troværdig for 22 procent.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.