Ritzau
Opdateret kl. 19:39
Better Collective, der driver en lang række digitale sportsmedier verden over, har været på en vild vækstrejse de seneste år. Det fortsatte i 2023.
Her omsatte koncernen for godt 2,4 milliarder kroner, hvilket svarer til en vækst på 21 procent, når man blandt andet indregner opkøb.
I 2023 blev det til i alt syv opkøb, viser koncernens årsregnskab onsdag.
Herhjemme ejer Better Collective blandt andet Tipsbladet, som mediekoncernen købte i september.
Koncernen blev stiftet for knap 20 år siden af Jesper Søgaard og Christian Kirk Rasmussen. Førstnævnte er stadig administrerende direktør.
Det drev oprindeligt en række hjemmesider henvendt til sportsbettere, som de tjente penge på at henvise til bettingselskaber og onlinekasinoer.
Siden har selskabet løbende udbygget sin portefølje af hjemmesider med sportsindhold og tjener i dag også penge på rendyrket annoncering.
I 2023 brugte Better Collective 298 millioner euro svarende til 2,2 milliarder kroner på de syv opkøb.
- Disse virksomheder og brands har selv en andel i at indfri vores vision om at blive den førende digitale sportsmediegruppe, siger topchef Jesper Søgaard i regnskabet.
En af de største aftaler i løbet af 2023 var købet af canadiske Playmaker Capital, der endte med at koste Better Collective mere end en milliard kroner.
Næste år sigter koncernen igen efter tocifret vækst, lyder det i onsdagens regnskab.
Better Collective har hovedsæde i København, men blev børsnoteret i Stockholm tilbage i 2018.
Selskabet fortalte imidlertid i 2022, at man også havde ambitioner om at gå på børsen i København.
/ritzau/