Et stort opkøb har i andet kvartal givet underskud på bundlinjen hos Danmarks største forsikringsselskab, Tryg.
Ser man bort fra opkøbet, ville der i stedet have været et overskud - blandt andet takket være stigende indtægter. Det viser Trygs halvårsregnskab.
På bundlinjen har Tryg, der sidder på lidt over en femtedel af det danske forsikringsmarked, i andet kvartal fået et underskud på 63 millioner kroner.
Det er dog stærkt påvirket af opkøbet af det britiske forsikringsselskab RSA Insurance Group. Udgifterne fra den handel er således medregnet i resultatet.
Fraregner man udgifterne til opkøbet af RSA, så ville Tryg have haft et markant højere resultat på bundlinjen. Alene i andet kvartal er der nemlig afsat over en milliard kroner til opkøbet af RSA.
Morten Hübbe, der er koncernchef i Tryg, glæder sig over overtagelsen af RSA, som ifølge ham vil give det danske selskab større muskler på nabomarkederne.
- Opkøbet, som er historisk for Tryg, vil styrke selskabets position på det svenske og norske marked, siger Morten Hübbe i en skriftlig kommentar.
Med til at trække op i det resultat, som Tryg har kunnet offentliggøre, er højere præmieindtægter. Det er de penge, kunderne betaler for deres forsikringer.
I andet kvartal er præmieindtægterne endt på 6,1 milliard kroner. Det er otte procent højere end samme periode sidste år.
Væksten skyldes en positiv udvikling i både privat- og erhvervsforretningen.
Mens Tryg har sagt velkommen til RSA, så er der også blevet sagt farvel til den danske forretning i Codan.
Det har været aktiviteter, som Tryg overtog i forbindelse med opkøbet af RSA, og som Tryg har skullet skille sig af med for ikke at blive for store.
I halvårsregnskabet fra Tryg fremgår det, at salget af Codans danske forretning ventes afsluttet i første kvartal 2022.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.