En mobiltelefon ved, hvem du er, hvor du er, og hvad du interesserer dig for.
Det vil Apple udnytte i deres nye annoncesystem, iAd. Systemet kommer på den nye iPhone 4. For eksempel vil du kunne få annoncer fra butikker omkring dig, og hvis du ser meget om VM i fodbold på mobilen, vil annoncerne også dreje sig om begivenheden i Sydafrika.
"Selvfølgelig vil du opleve som forbruger, at du vil få smidt nogle flere ting i hovedet, men vi håber som medie, at det bliver nogle interessante og lækre ting, og at relevansen bliver meget høj, fordi en stor del af konceptet går ud på at gøre annoncerne relevante," forklarer Carsten Gildum, der er salgsdirektør i Telecom Scandinavia, som laver mobilannoncer og har set det nye iAd-system.
Reklamerne, der bliver lanceret samtidig med det nye styresystem til iPhone, vil være en del af de programmer, som brugerne downloader til deres telefon. Mange af de såkaldte 'apps' er nu gratis, men i fremtiden vil de have mulighed for at indeholde reklamer, så udviklerne kan tjene penge på deres programmer.
"Der kommer helt sikkert flere reklamer, for hele reklamemarkedet for mobiltelefoner er i enorm vækst. Det, som Apple selvfølgelig er ude og sige, er, at du vil få nogle mere interessante, interaktive og lækrere reklamer, så oplevelsen vil blive bedre," siger Carsten Gildum.
På verdensplan er der solgt mere end 50 millioner iPhones, og brugerne bruger i gennemsnit en halv time om dagen på programmerne på telefonen. Men selvom perspektiverne er enorme, så mener teleanalytiker John Strand, at man stadig lige skal slå koldt vand i blodet.
"Det er ikke en bred annonceplatform, da Apple kun sidder på en lille del af mobilmarkedet. Og det bliver ingen guldgruppe, for dem der laver 'apps', da Apple tager en stor bid af kagen," siger han.
Den nye iPhone med iAd er på gaden i Danmark i juli.