Sponsor afventer følgerne af Colding-exit

Det er for tidligt at spå om AGK's fremtid, siger hovedsponsor efter Søren Coldings farvel til klubben.

Selv om AG Københavns administrerende direktør Søren Colding nu har sagt farvel til klubben, er der ingen grund til at male fanden på væggen.

Sådan lyder meldingen fra André Willers-Madsen, direktør i Borup Kemi - en af de fem hovedsponsorer bag AG København.

- Vi må se, hvad der sker. Men når noget som det her bliver offentliggjort, skal der nok gå 14 dages tid, for det kan være, der er nogle der følger med, det ved man jo ikke, siger han.

- Det kan også være, at opgaven har været så håbløs for ham, at han har opgivet. Man ved hverken fugl eller fisk, fortsætter Borup Kemi-direktøren.

Selv om han har spyttet mange penge i håndboldklubben, får det ham ikke til at ryste på hænderne, at Søren Colding fratræder sin stilling som administrerende direktør.

I en pressemeddelelse på AGK's egen hjemmeside, står der, at man har vinket farvel til Colding, fordi organisationen skal "trimmes".

Og André Willers-Madsen tror ikke, der ligger et personopgør bag Coldings exit.

- Det har ikke noget at gøre med nogle personer. Det handler om det hold, de stiller med. Det handler om deres koncept, siger han.

- Det har selvfølgelig været Søren, der på en eller anden måde har tegnet klubben, næsten lige så meget som Jesper (Jesper Nielsen, red.), lyder det fra direktøren, der understreger, at han er positivt afventende.

Efter Kasi-Jespers exit stod klubben over for at skulle finde mindst 18,5 millioner kroner hos nye sponsorer. Det er nemlig det beløb, spillere og trænere ifølge Jyllands-Posten skal have udbetalt til den nye sæson.

Klubben har endnu ikke præsenteret nye sponsoraftaler.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.