Den nye iPad er ifølge Apple lynhurtig takket være den revolutionære 4G teknologi. Eneste problem er blot, at 4G ikke er muligt at benytte i Danmark.
Derfor slår forbrugerrådet nu fast, at Apple skal ændre sin markedsføring. Og Forbrugerombudsmanden opfordrer direkte folk til at kræve et nedslag eller pengene retur, som følge af den mangelfulde og forkerte markedsføring.
Apple har valgt at se bort fra problemet, og har fortsat 4G-angivelser ved siden af logoer fra de danske teleselskaber, skriver mobilsiden.dk.
"Der er tale om vildledende markedsføring, fordi der fortælles noget om varen der gør, at forbrugeren kommer til at foretage et valg, som de måske ikke ellers ville have foretaget," siger chefkonsulent i Forbrugerrådet, Martin Salamon, til mobilsiden.dk.
Hos forbrugerombudsmanden overvejer man at bringe sagen videre til Irland, hvor Apple har deres repræsentation i Europa.
Imens opfordres danske forbrugere til at kræve et nedslag i prisen, når de køber den nye iPad.
"Når der markedsføres på denne måde, og man køber produktet og finder ud af, at man ikke kan bruge 4G i Danmark, er det min umiddelbare opfattelse at produktet er mangelfuldt og man har ret til at at få sine penge tilbage, eller nedslag i prisen," siger chefkonsulent hos Forbrugerombudsmanden, Tina Morell.
Ifølge reglerne kan købere rette henvendelse til forhandleren og enten få deres penge tilbage eller få et afslag i prisen, hvis de ikke mener, at deres nye iPad ikke lever op til de løfter, den er solgt på.