Avisen.dk ringede under mandagens fodboldkamp til Undervisningsministeriet, Udenrigsministeriet, Århus Kommune, Københavns Politi - og til Dong for at fejlmelde en elinstallation.
Det skete med det formål at tjekke, om telefonerne blev besvaret.
Vi telefonerede også Arbejdstilsynets hotline, Borgerservice, Falck, TDC, DSB, Yousee, TDC Oplysningen - og til DR’s Licens- og Programservice.
Alle svarede prompte.
Falck så bold
"Du er den eneste, der har ringet længe, så herinde er der god tid til at se lidt fodbold," sagde Falcks kundeservicemedarbejder midt i anden halvleg.
Sværere var det at komme igennem til Skats nummerpladeekspedition, hvor vi ønskede svar på, om der kunne bestilles sorte nummerplader til en 40 år gammel Volkswagen med hvide plader.
Skat havde tilsyneladende travlt ved telefonerne.
Telefonkø
Vi ringede op kl. 13.30, da kampen Danmark-Holland blev fløjtet i gang. En halv time senere var vi stadig i telefonkø, da forbindelsen af ukendte årsager blev afbrudt.
Vi ringede omgående op igen – men først i pausen blev telefonen besvaret. Ja, der kunne bestilles sådanne nummerplader.
Skyldes de 47 minutters ventetid, at Skats medarbejdere så fodbold?
"Særlig travlt i dag"
"Nej. Det skyldes, at netop den afdeling, I har ringet til, har særlig travlt. Der har hele dagen været kø på telefonslusen," siger Rikke Madsen, der er pressemedarbejder hos Skat.
Køen skyldes, forklarer hun, at der fredag var betalingsfrist for nogle motorejere, der derfor mandagen igennem telefonerede Skat.
Hun kan ikke svare på, om 47 minutters ventetid er rimelig borgerservice.