Normalt ligger Manolo Blahniks design ikke i en prisklasse, der er offentligt tilgængelige.
Den verdensberømte og legendariske skodesigner, som blandt klædte Carrie Bradshaw på i kultserien "Sex and the City", tager normalt omkring 3000 kr. for et par sko. Og det er de billigste.
Men nu ser det ud til, at en vaske ægte Manolo Blahnik-kreation kan blive allemandseje. Og det er uden at dykke al for langt ned i lommelæderet.
Manolo Blahnik har nemlig indgået et samarbejde med Coca Cola, hvor han skal designe den nye eksklusive Cola Light-dåse.
"Det er en fornøjelse og en ære, at mit design skal pryde et så ikonisk objekt som en Coca-Cola light," lyder det fra Manolo Blahnik. "Det er noget, næsten alle mennesker i verden kan genkende, så jeg ville ikke gøre noget ved den, der kunne ændre den, men noget, der reflekterer mit arbejde og min personlighed," siger designeren i en pressemeddelelse.
De specialdesignede Manolo-dåser kommer ikke til at stå ved siden af de traditionelle Cola-dåser i supermarkedet, men bliver i stedet udstillet i udvalgte modebutikker, frisører og ved særlige modeevents i løbet af foråret.
Samarbejdet er en del af Coca-Cola lights fashionkampagne, der også sidste år lod fremtrædende designere, som f.eks. Baum und Pferdgarten, redesigne den klassiske konturflaske.