Dette er sponsoreret indhold
Hvordan driver man en god og stabil håndværkervirksomhed eller en velfungerende servicevirksomhed? Hvor der er overblik over økonomi, serviceaftaler og opgaver? Det spørgsmål er der nok mange svar på, men ikke desto mindre, er der nogle helt afgørende faktorer, som du skal have styr på, hvis du vil skabe struktur, overblik og dermed succes. I denne artikel præsenterer vi dig for et udsnit a dem.
Planlægning og struktur
Der findes et hav af virksomheder, hvor strukturen halter. Det resulterer ofte i aftaler der ikke overholdes, manglende overblik og ikke mindst, at medarbejder altså skal haste rundt og jagte den næste deadline, netop fordi der ikke er et fundamentalt overblik over tid og ressourcer (som jo unægteligt skal gå hånd i hånd).
Det første step mod en virksomhed der er i vækst, og samtidig er et behageligt sted at være for medarbejderne, er at integrere planlægning og struktur. Det kan gøres på mange forskellige måder, men I kan med fordel bruge et servicesystem. Læs mere på servicestyring.dk.
Brug de sociale medier
uanset hvilken branche du arbejder inden for, vil det unægteligt være svært, at komme udenom de sociale medier. De sociale medier er efterhånden en integreret del af alle virksomheders markedsføringsstrategi, og det er bestemt ikke uden grund. Sociale medier giver nemlig god reklame - og ved at bruge de sociale medier og måske sågar annoncere herpå, kan I opnå omtale, som kan skaffe jer flere kunder.
Det er tilmed ikke så svært at komme i gang, og der findes et hav af gode artikler på nettet, som guider jer igennem processerne.
Opdater og genovervej løbende din forretningsmodel
En virksomhed i vækst, er også en virksomhed i udvikling. Derfor er det vigtigt at du hele tiden genovervejer forretningsmodellen og finpudser den, når der er behov for det.
Samtidig handler det løbende om at finde ud af, hvilke opgaver du og dine svende er bedst til, og gå efter dem. Det vil først og fremmest effektivisere hele virksomheden, og samtidig vil du i fremtiden vide, hvilke opgaver lige netop din virksomhed bør satse på, og gå hårdnakket efter dem. Det er samtidig nemmere at rekruttere nye medarbejdere, som i så fald vil vide, hvad for nogle opgaver I typisk tager ind i virksomheden.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.