Forbedringer for forretningsrejsende og andre, der ofte tager på flyrejse. Det er et af de våben, som SAS nu kører i stilling i kampen om flypassagererne.
SAS fremlagde torsdag et positivt årsregnskab, men nu skal der gøres endnu mere for at tiltrække de kunder, der ofte tager flyet.
»Forretningsrejsende eller folk, der har lyst til at betale ekstra for et bedre produkt, vil frem over få bedre service, bedre mad, mulighed for at tage ekstra baggage med og kunne komme hurtigere gennem security. Især tiden er et vigtigt konkurrenceparameter for os,« siger Susanne Larsen, der er administrerende direktør i SAS Danmark.
De bedre forhold for forretningsrejsende er et af de tilbud, der skal forbedre flyselskabets økonomi. Også billetter til lavpris har høj prioritet i den kommende tid.
SAS fremlagde torsdag et regnskab med et overskud på 292 millioner svenske kroner før skat. Det er andet år i træk, at SAS har overskud efter fem år med underskud. Flyselskabet har siden 2002 skåret 30 procent af sine omkostninger væk.