Der har ikke været meget nyt fra Janet Jackson på musikfronten, men nu er sangerinden for alvor kommet i vælten igen.
Jackson har netop skrevet kontrakt med de amerikanske pelsdyravlere og er således den nye frontfigur i kampagnen for minkpelse af mærket BlackGlama.
Tidligere kendisser som Sophia Loren, Diana Ross, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor og Liza Minnelli har også optrådt som BlackGlama-modeller, men Janet bliver det sidste skud på stammen af kendte fruer, som lægger navn til minkpelsene i annoncer for "What becomes a legend most?".
Dyrevelfærdsorganisationen PETA er forarget over Jacksons medvirken i kampagnen, og organisationen raser over alt det, som kendte mennesker vil være med til.
Talskvinden for PETA Amanda Schinke udtaler til nyhedsbureauet WENN:
"Det er utroligt, hvad kendte vil gøre, når deres karriere er nedadgående, men vi troede ikke, at Janet var så desperat."
Talskvinden håber meget, at Janet vil revurdere sin beslutning, da hun bør vide, at både lidelse og død forekommer ved produktion af pelse.