I går kunne avisen.dk berette om en utraditionel reklamekampagne for mælk i San Francisco. I USA hænger mælk og småkager sammen som boller og lagkage. Derfor havde et smart reklamefirma valgt at lade fem busskure i San Francisco dufte af nybagte kager for at få passagererne til at få lyst til at købe mælk med hjem. Men den går bare ikke.
Tirsdag bad bystyret i San Francisco om at få pillet de utraditionelle reklamer ned igen.
»De spurgte ingen hos os om det her, før de satte dem op. Vi opdagede det fra en journalist. Åbenbart vidste alle om det her undtaget os,« siger talsmand Maggie Lynch til Reuters.
Flere buspassagerer har desuden klaget over reklamerne, da de har været bange for, om de indeholdt skadelige kemikalier.
Reklamebureauet bag de duftende mælkereklamer er kede af den respons, de har fået fra bystyret. De pointerer, at duftstofferne er helt uskadelige.
»De duftende busskure skulle være et smagfuldt afbræk i den konstante strøm af udstødning, som omkranser visse af busskurene i San Francisco,« siger en talsmand for kampagnen.