Sådan er reglerne om seniordage

Når du runder de 60 år og er kommunalt ansat, har du ret til seniordage. Se reglerne her.

Hvis du er ansat i en kommune, kan du få seniordage fra det år, du fylder 60 år. Hvis du for eksempel fylder 60 i september 2012, har du ret til to seniordage fra januar - december 2012.

* En seniordag er en fridag med løn, som er forbeholdt ansatte på 60 år og derover.

* Du har ret til: to dage når du fylder 60 år, tre dage når du fylder 61 år, og fire dage når du fylder 62 år eller derover.

* Retten til seniordage gælder uanset, hvornår du har tiltrådt stillingen.

* Du kan veksle dine seniordage til enten bonus eller pension.

* Hvis du ikke har afholdt dine seniordage, når kalenderåret er slut, udløber de - medmindre du har aftalt andet med din arbejdsgiver.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.