Gratis internet, målrettede informationstilbud og en splinterny tv-kanal. Det er, hvad passagerer på DSB's S-tog har i vente fremover.
På samme tid er Københavns Kommune på banen med friske digitale tilbud til borgerne på de største gader i hovedstaden.
De nye initiativer sker i et samarbejde med Gratis Danmark.
"Med aftalen mellem DSB S-tog og Gratis Danmark åbner vi et helt nyt kapitel i den kollektive trafiks udvikling. Vi forvandler den passive ventetid i toget til aktiv tid, hvor man både kan arbejde eller surfe på nettet og samtidig følge med i dagens nyheder, vejret, kulturlivet og meget mere," siger Nicklas Marschall, der er salgsdirektør i DSB S-tog, i en pressemeddelelse.
Den nye tv-kanal er sponsoreret og mediefinansieret, så brugere kan benytte den gratis.
"Vi arbejder med at vende op og ned på annoncering. Vi vil ikke skjule, at det er en kommercielt drevet kanal, men gøre en ære i ikke at genere brugerne med pop-up og roll down, men levere tjenester som brugerne selv trækker," siger direktør i Gratis Danmark, Camilla Banja.