Cornflakes og Frosties stod lidt i baggrunden hos morgenmadsproducenten Kellogg's. Proteinbarer har været med til at løfte salget.
RXBAR, der producerer proteinbarer, blev købt af Kellogg's i oktober 2017, og det begynder selskabet nu at kunne se på salget.
Salget steg næsten 6 procent, og foruden RXBAR var en konsolidering af den nigerianske distributør Multipro medvirkende til stigende toplinje.
Det er noget, der glæder topchefen.
- Vi er tilfredse med endnu et kvartal, hvor vi forbedrer vores toplinje og har stærk indtjeningsvækst, på trods af et signifikant boost af investeringerne i vores brand, siger Steve Cahillane, der er administrerende direktør i Kellogg's.
Chefens kommentar fremgår af selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag eftermiddag dansk tid.
Kellogg's solgte i årets andet kvartal for 3,4 millioner dollar, svarende til cirka 22 millioner kroner.
Morgenmadsproducenten har som følge af et godt kvartal også opjusteret sine forventninger til salget for hele 2018.
Der ventes nu en salgsvækst på 4-5 procent, hvor der før var estimeret en salgsvækst på 3-4 procent.
/ritzau/