Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Analysens hovedkonklusioner:
Mere end halvdelen af befolkningen køber sjældent eller aldrig økologiske varer
Økologi er mest udbredt i byområder, ikke mindst i hovedstadsregionen
Husstande med to voksne med børn køber mere økologi end de øvrige husstandstyper
De yngste og ældste aldersgrupper har det laveste økologiske forbrug
Der er en stærk sammenhæng mellem uddannelsesniveau og økologisk forbrug
Husstande med høje indkomster står for en stor del af det samlede økologiske forbrug
Mejeriprodukter og æg samt frugt og grønt udgør en større andel af det økologiske forbrug end af det generelle forbrug
Kød, fjerkræ og fisk udgør en større andel af det økologiske forbrug i husstande, der ofte køber økologisk, end i de øvrige husstande
Du kan læse analysen "Profil af den økologiske forbruger" på Danmarks Statistiks hjemmeside. Her finder du også artiklen "Mest økologisk mad i københavnernes kurve", der tager afsæt i analysen. Medierne er velkomne til at bruge hele eller dele af artiklen mod kreditering.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Martin Lundø på tlf. 39 17 38 73, mlu@dst.dk.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.