En pakke med posten kan skabe glæde, men også problemer, hvis du bor i Sverige og din hund er angivet som modtager.
PostNord i kæmpe brøler: "Det er dybt beklageligt"
Spørg bare Marie Palmgren fra Sollentuna lidt nord for Stockholm. I slutningen af august modtog hun pakke fra en ven, der havde sendt et stykke hundelegetøj som pakkepost med PostNord.
Selve pakken var adresseret til Marie Palmgrens hund, Chaya, og dét skulle vise sig at være et problem, da PostNord ikke ville udlevere pakken til den svenske hundeejer.
- De sagde, at Chaya skulle underskrive og vise legitimationsoplysninger. Jeg sagde, at det kunne ikke lade sig gøre, fordi hun er hund, men de svarede, at det skal man gøre, siger Marie Palmgren til Aftonbladet.
Marie Palmgrens valgte at tage hen på det lokale udleveringsted i bestræbelserne på at få fingrene i den tilsendte gave. Hun medbragte sin hund og et registreringsbevis med oplysninger om det firbenede familiemedlem.
Papirerne var ikke nok til, at PostNord-medarbejderen ville hoste op med pakken, men efter et kvarters ventetid fik Marie Palmgren et usædvanligt tilbud på en løsning, der nu skulle sikre en udlevering af hundelegetøjet.
- Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle sige, forklarer Marie Palmgren om det øjeblik, hvor PostNord-medarbejderen kom gående med en stempelpude i hånden.
Hundens poter blev fugtet med mørkeblå stempelsværte, så der kunne laves et poteaftryk på den lille udleveringsseddel. Aftrykket af hundens poter gjorde, at PostNord-medarbejderen afleverede pakken.
Nu kan Chaya lege med sit nye og vandsprøjtende legetøj. En pressekvinde fra PostNord udtaler, at hele den usædvanlige procedure har været en fejl - nu vil PostNord finde ud af, hvordan man i fremtiden undgår lignende episoder, lyder det fra talskvinden.