Den amerikanske fødevaregigant PepsiCo, der blandt andet står bag sodavanden Pepsi, klarede sig fint i andet kvartal.
Ifølge selskabets regnskab steg den samlede omsætning med to procent, og PepsiCos resultat var generelt bedre, end hvad analytikerne ifølge Bloomberg News havde regnet med.
Det skriver Ritzau Finans.
Selve salget steg ikke, men udviklede sig fladt. Til gengæld havde selskabet held med at øge priserne på produkter, som tæller alt fra humus til chips og sodavand.
Selskabets samlede omsætning landede på 15,7 milliarder dollar, og det overgik analytikernes forventninger, skriver nyhedsbureauet AP. Forventningerne lød på 15,6 milliarder dollar.
PepsiCo markedsfører foruden sin kendte cola også sodavand som 7Up og Mountain Dew.
Men selskabet ejer også chipsproducenten Frito-Lay og Quaker Oats, der blandt andet sælger morgenmadsprodukter.
PepsiCo og rivalen Coca-Cola fokuserer generelt begge på at sælge færre mængder, men til højere priser. Derfor reklamerer de to konkurrenter ikke i lige så høj grad med store brandtilbud.
Det sker, fordi efterspørgslen på sodavand er dalende, skriver nyhedsbureauet Reuters.
/ritzau/