Kigger du på den kongelige families hjemmeside, vil du kunne se, at der for tiden er en spændende stilling ledig.
Margrethe og Co. søger en digital kommunikationsmedarbejder, der blandt andet ifølge stillingsopslaget skal kunne dette:
"Kongehuset søger en fagligt velfunderet, engageret og selvstændig digital kommunikationsmedarbejder, der skal bistå Kongehuset i at opruste tilstedeværelsen på de digitale platforme."
LÆS OGSÅ: Mary udråbt til dronning - australsk tv-show spår dronningens afgang
I opslaget bliver der lagt op til, at arbejdsopgaverne vil spredes sig over flere digitale platforme. Så du skal kunne skrive tekster, tage fotos og lave video.
Med andre ord: Der skal sættes fut i kongehusets tilstedeværelse online.
Og det initiativ er flere eksperter er glade for.
Den royale familie har i flere år haltet bagud på den front, hvis man sammenligner med andre kongelige familier, fortæller Trine Villemann, der er forfatter til en række bøger om de kongelige, til journalisten.dk:
- Jeg synes, det er dejligt. Det er det, jeg har efterlyst i mange år. Andre kongehuse har været på sociale medier i masser af år.
Kan indbyde danskerne til deltagelse og dialog
Trine Villemann fortæller, at både de norske, svenske, engelske og hollanske kongehuse har været på de sociale medier længe.
I Norge er de fleste medlemmer af den kongelige familie på sociale medier, og det den åbenhed og oplæg til dialog, som den slags medier indbyder til, kan være en stor fordel for vores kongehus, forudser Trine Villemann.
Se de skønne billeder af dronningens 44 år på tronen
Hun fortæller, at et godt eksempel på netop dialog var, da Englands prins William og Kate fik deres andet barn, Charlotte:
- Da William og Kate fik deres andet barn i sommer, var de ude på alle platforme og inviterede englænderne til at sende billeder ind af børn, som var født samme dag. De begyndte en interaktiv samtale, og det var en kæmpe succes.