Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Der er tale om et ambitiøst og langsigtet samarbejde, når Én Gry & Sif i denne måned bliver en del af Rikki Tikki Companys store gruppe af danske designbrands, der har en ting til fælles: Dansk funderet design med stort salgspotentiale og international distribution. Og arbejdsfordelingen er klar fra starten:
"Hos Rikki Tikki Company er det vores fremmeste kompetence at skabe råderum for designerne, så de kan gøre det, de er bedst til. Det betyder helt konkret, at vi tager os af produktion, distribution, salg og markedsføring. Og det er netop også den måde, vi vil arbejde sammen med Én Gry & Sif på," forklarer direktør i Rikki Tikki Company, Thomas Hjort.
Rift om samarbejdsmuligheder
Hos Rikki Tikki Company får de med jævne mellemrum henvendelser fra danske designere, der gerne vil under vingen hos distributionsvirksomheden, men det kræver det helt rigtige match fra begyndelsen:
"Vi taler kontinuerligt med mange forskellige brands, men det kræver en stor forudgående indsats, før vi siger ja til et samarbejde. For det skal komme begge parter til gode, ligesom vi skal tro på, at samarbejde kan give brandet noget, det ikke havde i det oprindelige setup. Merværdien skal gå begge veje," forklarer Thomas Hjort.
Hos Én Gry & Sif er de enige:
"Hvis vi skal kunne vækste som brand, skal vi også huske på, at der er ting, vi er gode til, og så er der andre ting, vi bedst overlader til andre. Det er netop den erkendelse, der har ledt til, at vi i sin tid tog kontakt til Rikki Tikki Company, og vi glæder os meget til at se brandet folde sig ud nu i samarbejde med deres stærke team," fortæller Gry Staunstrup fra Én Gry & Sif.
Unikt fairtradebrand
For Rikki Tikki Company er Én Gry & Sif et helt unikt og spændende brand:
"Én Gry & Sif har formået at opbygge et unikt brand, hvor design og fairtrade går op i en højere enhed. Vi er sikre på, at både designet og historien bag vil virke tiltrækkende på rigtig mange kunder, både herhjemme og i udlandet, hvor Én Gry & Sif allerede har rigtig mange loyale fans," afslutter Thomas Hjort.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.