Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Claus Rothoff Brix, 44, bliver Ekstra Bladets nye kommercielle direktør. Han afløser Jan Damgaard, der går på pension efter 18 år på posten og 38 år på Ekstra Bladet. Claus Rothoff Brix kommer fra jobbet som Nordic CEO for Nordisk Films medieforretninger, og har mange års erfaring fra mediebranchen bl.a. ti år hos TV2 Danmark, biografmediet samt magasinbranchen. "Det er store sko, Claus Rothoff Brix skal udfylde som afløser for Jan Damgaard. Men jeg er sikker på, at vi har fundet den helt rigtige til at udfolde Ekstra Bladets store digitale ambitioner og samtidig sikre, at vi bevarer avisen som en sund og god forretning. Claus besidder den unikke kombination af innovativ vilje og evnen til at realisere ambitiøse kommercielle målsætninger, som er helt afgørende i et mediehus under voldsom transformation", siger Ekstra Bladets ansvarshavende chefredaktør, Poul Madsen.Claus Rothoff Brix har siden 2010 været CEO for Dansk Reklame Film og fra 2015 CEO for hele Nordisk Films medieforretning i Norden. Han har fornyet Dansk Reklame Film, så det i dag er et data- og dokumentationsdrevet medie i fremgang, som udover biografannoncering også står bag den intelligente digitale platform, der afsætter al reklameplads i Københavns Lufthavn.Claus Rothoff Brix ser frem til sit nye job:"Ekstra Bladet er den digitale spydspids i det danske medielandskab, og efter min mening det mest interessante og innovative mediehus i Danmark. Nyhedsforbruget har aldrig været større og med Ekstra Bladets position som landets mest læste nyhedsmedie, er det kommercielle potentiale stort. At få muligheden for at være med til at fortsætte udviklingen af Ekstra Bladet og via dataudnyttelse og innovation bringe Ekstra Bladet videre ind i fremtidens mediebillede, er en udfordring, som jeg i den grad ser frem til."Claus er uddannet HD i afsætning fra CBS i 2003. Han tiltræder på Ekstra Bladet senest 1. december.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.