Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Den nye Verisure VoiceBox fungerer uafhængigt af telefoner og gør det muligt at lytte med og tale med kunder eller ubudne gæster - dermed spares der kritisk tid i nødsituationer. Med Verisure VoiceBox sættes der nye standard for den moderne privatalarm, og det er væsentligt i Danmark, der har Europas højeste indbrudsrate:
"Verisure VoiceBox sætter helt nye standarder for, hvad en alarm er. Vi kan nu meget effektivt følge med i, hvad der sker i et hjem, samt kommunikere direkte med personer i hjemmet. Verisure VoiceBox giver os også mulighed for at tale direkte til kunderne i tilfælde af eksempelvis indbrud, brand eller nødsituationer i forbindelse med sygdom. Ligesom vi kan kommunikere direkte med indbrudstyve, allerede når de er på vej til at bryde ind, og alarmen er aktiveret," siger Rasmus Busk, direktør for landets næststørste alarmselskab Verisure, og fortsætter:
"I forbindelse med nødsituationer er det afgørende, at alarmselskaberne hurtigt kan komme i kontakt med personen i hjemmet. Det kan vi nu uden at skulle ringe til en telefon - som oftest måske end ikke befinder sig i hjemmet. Det er en kæmpe hjælp for vores alarmoperatører i forhold til muligheden for at afværge indbrud samt skabe kontakt til øvrige myndigheder i tilfælde af eksempelvis brand, sygdom eller indbrud."
Helt konkret fungerer Verisure VoiceBox i kombination med Verisures gennemprøvede alarmkameraer og giver alarmoperatøren mulighed for at se og tale direkte til personer i huset. Alarmoperatøren vil eksempelvis kunne fortælle indbrudstyve, at de er opdaget, at der er taget billeder af dem, og at politiet og vagter er på vej.
Erfaringer fra USA viser, at det ofte skræmmer ubudne gæster og væsentligt reducerer både materielle skader og genstande stjålet.
Øget sikkerhed og tryghed for ældre og børn alene hjemme
Verisure Voicebox kan også være en værdifuld støtte til børn, der er alene hjemme eller ældre mennesker i en nødsituation:
"To-vejs talefunktionaliteten øger sikkerheden, og gør det muligt at skabe kontakt mellem den professionelle alarmoperatør og hjemmet i kritiske situationer som eksempelvis en brand. Ved brug af oplysninger fra samtalen via Verisure VoiceBox og vores kameraer kan operatøren give vigtige og potentielt livreddende rådgivning om, hvad man skal gøre i tilfælde af brand, pludselig sygdom eller andre nødsituationer," fortæller Rasmus Busk.
Verisure VoiceBox bruger en unik ultra-sensitiv lydteknologi til at lytte og tale med folk i et område på op til 60 kvadratmeter. Ved hjælpe af Verisures alarm-økosystem er det muligt at have op til fem enheder i ét system, hvilket betyder, at selv store huse kan nyde fuld dækning. Den nye og patenterede Verisure teknologi er blevet udviklet internt af Verisure
Læs mere på www.verisure.dk
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.