Den 20. november går projekt Ny Nørreport i gang med det første betonarbejde på indersiden af S-togstunnelen.
Arbejdet foregår om aftenen og natten, og det betyder, at de røde S-tog ikke stopper på Nørreport fra klokken 20 til 04.40 fra søndag aften til fredag morgen indtil december 2012.
Fredag og lørdag kører S-togene helt normalt, og man kan stadig komme til og fra Nørreport med regionaltog, metro og busser.
Projektet arbejder indvendig i tunnelen om aftenen og natten af hensyn til passagererne, mens arbejderne på oversiden af tunnelen og i gadeplan foregår i dagtimerne.
"Vi har i samarbejde med DSB valgt at lægge arbejdet i tunnelen om aftenen og natten, hvor vi generer S-togenes mange pendlere og dagpassagerer mindst muligt," siger projektchef for Ny Nørreport, Mikael Bredsdorff.
Renoveringen af stationens snart 100 år gamle underjordiske betonkonstruktioner og udskiftning af den 'fugtmembran', der beskytter tunnelen mod nedsivende vand, er det største enkeltprojekt i renoveringen af Nørreport.
Renoveringen af S-banens beton varer frem til december 2012. Bagefter går projektet i gang på fjernbanen.
Arbejdet i tunnelen medfører ikke støj for naboerne.