Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Hvordan fastholder København sin internationale position som attraktiv by i international optik, når verdens byer hele tiden konkurrerer om at være det nye populære sted, og folk samtidig konstant søger noget nyt at orientere sig mod?Det skal Fred Dixon, der er CEO for New Yorks turistorganisation, NYC & Company, give den danske turistbranche konkrete råd til, når han kommer til København for deltage i en ny, tilbagevendende konference, der sætter fokus på fremtidens storbyturisme.
Det er Wonderful Copenhagen, der har inviteret Fred Dixon til København for at tale ved konferencen Tomorrow's Urban Travel. Her skal han - sammen med en række andre internationale profiler inden for storbyturisme, trend-watching og byudvikling være med til at pege på, hvordan turismen i København og lignende storbyer vil forandre sig de kommende år, og hvilke udfordringer og muligheder branchen står overfor.
"New York har udvist en enestående evne til at holde sig relevant og populær ikke bare som turistby, men også som et mega-brand, selvom andre kreative metropoler verden over konstant kæmper om at komme til. Samtidig er New York et rigtig godt eksempel på en by, der med stor succes har mobiliseret byens indbyggere til at markedsføre byen i sociale medier," siger Emil Spangenberg, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen, og fortsætter.
"New York har også konkret erfaring med at styre strømmen af turister ved brug af data og nye digitale løsninger, så byen undgår, at turister klumper sig sammen de samme steder på de samme tidspunkter og dermed skaber problemer for andre turister og byens indbyggere. Alt sammen noget, København kan lære af i forhold til at fremtidssikre byen som populær storbydestination. Og så er det altid interessant at lære af de store piger og drenge i klassen, derfor har vi inviteret Fred Dixon til konferencen Tomorrow's Urban Travel."
Tomorrow's Urban Travel finder sted i København d. 8. september. Ud over et indblik i fremtidens storbyturisme og et møde med en række innovative og nye start up-virksomheder, vil der bl.a. blive præsenteret en ny undersøgelse af københavnernes opfattelse af turisterne i byen og ny viden om Airbnb og andre deleøkonomiske platforme.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.