Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Metroxpress har taget konsekvensen af den øgede interesse for native advertising og har samlet et erfarent hold til at varetage denne efterspørgsel.
"Vi har igennem 2015 oplevet en stigende efterspørgsel efter native advertising. Det er en udvikling, som stiller høje krav til både projektledelse, indholdsproduktion og kampagneudformning, og vi har derfor valgt at etablere en ny afdeling for at kunne imødekomme denne efterspørgsel bedst muligt," fortæller Kenneth Madsen, salgsdirektør hos metroxpress.
Native advertising er indhold, der i form, følelse og funktionalitet ligner mediets eget.
MX Partner Lab er navnet på den nye kommercielle afdeling hos metroxpress, hvis formål er at udvikle, producere og implementere native-løsninger i metroxpress-universet, som ud over avisen omfatter MX.dk og MX Train TV (skærmene i s-togene).
I spidsen for den nye afdeling er placeret to garvede metroxpress-folk, nemlig Content Director Thomas Riis Paulsen, som får ansvaret for alt indholdsproduktion og eksekvering samt Client Director Martin Ottesen, som får det kommercielle ansvar i MX Partner Lab.
"Vores mål med Partner Lab er at levere interessant og relevant kommercielt indhold til brugerne af vores medier, samtidigt med at annoncørerne får øget læsertid og involvering via deres annoncer. Sidst, men ikke mindst ønsker vi at få del i en marketingdisciplin, der er i vækst," lyder det fra Client Director Martin Ottesen.
Man forstår godt de nye MX-takter hos Native Advertising Institute.
"Den seneste undersøgelse vi lavede i Danmark viste, at 54% af de danske marketingchefer forventer at øge investeringen i native advertising over de næste 12 måneder. Hvis vi kigger globalt, så går forudsigelserne på, at annoncørerne over de næste 4 år flytter 25% af marketingbudgetterne fra traditionel annoncering og over på native og content. Det er med andre ord nogle dramatiske omvæltninger, vi er vidne til," forklarer Jesper Laursen, CEO hos Native Advertising Institute
For mere information kontakt:
Martin Ottesen, Client Director, metroxpress
Tlf.: 60 60 60 00. Mail.: mo@mx.dk
Se mere: mxmedia.dk/native-advertising/
Fakta om metroxpress:
Metroxpress A/S er ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
85 ansatte i Danmark, heraf er 40 journalister.
503.000 daglige læsere af metroxpress
Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2015.
961.153 månedlige brugere mx.dk
Kilde: Danske Medier Research / Gemius, oktober 2015
330.000 distribueret oplag.
Kilde: Gennemsnit på distribuerede oplagstal fra metroxpress 2015
582.000 seere på MX Train TV ugentligt.
Kilde: Index Danmark/Gallup 2+3 kvartal 2015
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.