Der er stadig ikke nyt fra regeringens magtfulde koordinationsudvalg om betalingsringen.
"Nu har jeg ikke hørt noget i 14 dage," konstaterer Enhedslistens trafikordfører, Henning Hyllested, over for Newspaq.
Dermed står det klart, at regeringspartierne endnu ikke er nået til enighed om, hvordan de mener, betalingsringen skal indrettes, og hvad den skal koste at passere.
Fra regeringskontorerne lyder det, at finansminister Bjarne Corydon (S) og skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) sidder i benhårde forhandlinger om, hvor ringen egentlig skal koste bilister. De Radikale skal i denne fase ikke have det store at have sagt, forklarer en kilde tæt på forhandlingerne.
Det står dog klart, at regeringen formentlig må nøjedes med en mindre indtjening end de to milliarder, man oprindeligt spillede ud med.
Lige nu tegner der sig et billede af, at betalingsringen kommer til at koste mellem 25 kroner og nul kroner at passere. 25 kroner i myldretiden, nul kroner i weekenderne.
Samlet set lyder det fra forhandlingerne, at ringen kommer til at indbringe statskassen en lille milliard årligt - og altså at ringen bliver til noget.
DR's politiske kommentator Jens Ringberg skriver ellers i dag i en analyse, at en fuldstændig sløjfning af ringen er på tale i regeringstoppen. Særligt De Radikale "er i det hele taget ret ligeglade med betalingsringen," skriver han.
Men det afviser De Radikales trafikordfører Andreas Steenberg.
"Regeringspartierne er jo enige om, at en afgift på at køre rundt i myldretiden kan løse det problem som bilkøerne udgør både miljømæssig og økonomisk," siger han til Newspaq.
Enhedslisten har gjort det klart over for regeringen, at man ønsker at blive taget med på råd, inden det endelige forslag fremlægges. Og regeringen bliver da også afhængig af partiets stemmer, hvis ringen skal vedtages.
"Vi har da klart advaret regeringen i form af transportministeren om at gå ud med et lovforslag uden at have klaret det af med os. Det vil være en halseløs gerning, fordi så lægger man noget frem, som man ikke ved om der er politisk enighed om," siger Henning Hyllested til Newspaq.
Han konkluderer, at regeringspartierne tydeligvis er internt uenige, og at radiotavsheden må forklares dermed.
Fra Transportministeriet lyder det - som det har gjort i nogle uger - at det er uklart, hvornår lovforslaget fremlægges. Ministeriet har ingen yderligere kommentarer til forhandlingsforløbet.