Mobilselskabernes service er bob-bob

Forbrugerne har ingen overblik over servicen fra mobilselskaberne. Og den service kunden får er til en middelkarakter.

»Du er nu nummer 13 i køen. Tryk 1, hvis du vil hænge på lidt længere.«

Servicen hos landets mobilselskaber er ikke topklasse. Det fastslår en test af mobilmarkedet fra Forbrugerstyrelsen og IT- og Telestyrelsen. Servicen er snarere til en middelkarakter.

Samtidig er det vanskeligt at få et overblik over, den service man som forbruger har krav på fra mobilselskaberne.

Resultaterne viser, at ingen selskaber yder en service, der er helt i top. Halvdelen af de 26 selskaber i testen opnår resultater, der kan betegnes som middel, og det bedst placerede selskab opnår kun to tredjedele af det mulige antal point.

I den samlede opgørelse lægger selskabet Tele 2 sig i spidsen med en lille margin. I bunden ligger selskabet PGOne.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.