Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Fra få tusinde brugere til 551.183.
Det er den udvikling, metroxpress har gennemgået på den mobile platform siden relaunch af MX.dk sidste år. Iflg de seneste tal fra Danske Medier Research er metroxpress nu 7. størst i Danmark på den hastigst voksende digitale platform.
"Medieverden gennemgår en stor forandring med ændrede forbrugsvaner og forbrugsmønstre. Metroxpress er et moderne mediehus, derfor har vi gjort op med den traditionelle måde at kommunikere på. Mediebranchen har traditionelt set været envejs kommunikation. Den nye generation af mediebrugere er mere kritiske end tidligere generationer. Især de yngre brugere vil kunne forholde sig og blande sig, udfordre indholdet og bruge det i deres hverdag" siger chefredaktør Simon Stilling og tilføjer:
"Vi giver gerne ordet til brugerne og laver nyheder og andet content i samarbejde med dem og her spiller de sociale medier selvfølgelig en nøglerolle. Succesen ligger i dialog og involvering"
Seneste eksempel på dette er, at metroxpress ikke længere selv anmelder musik og koncerter, men istedet har overladt dette til brugerne via #mxfesten. En feature tusindvis allerede har benyttet sig af under Distortion, Northside og Roskilde Festival. Metroxpress universet byder også på de populære billedtjenester #mxpendlerliv og #metroxpress, hvor brugerne kan kommunikere med tekst og foto - en slags version 2.0 af det gode gamle læserbrev, de bedste bringes i MX næste dag. Alene i år har metroxpress modtaget 30.000 billeder fra brugerne via Instagram.
Med springet op som den 7. største aktør på mobilen overhaler metroxpress bladhuse som Jyllands-Posten og Berlingske, der begge har over tre gange så mange journalister ansat.
For mere information kontakt:
Chefredaktør metroxpress
Simon Stilling
Tlf: 41 44 65 08
Mail: simon.stilling@mx.dk
Adm. direktør metroxpress
Thomas Raun
lf: 28 11 72 86
Mail: thomas.raun@mx.dk
Fakta om metroxpress:
Ejet af det schweiziske mediehus Tamedia siden april 2013
80 ansatte i Danmark, heraf 43 er journalister
571.000 månedlige brugere på desktop MX.dk (Kilde: Dansk Medie Research / Gemius)
551.183 månedlige brugere på mobile MX.dk (Kilde: Dansk Medie Research / Gemius)
248.858 månedlige brugere på tablet MX.dk (Kilde: Dansk Medie Research / Gemius)
460.000 daglige læsere af MX (Kilde: Index Danmark/Gallup 4+1 kvt. 2014)
320.000 dagligt distribueret oplag (Kilde: Dansk oplagskontrol)
75.258 facebook fans fordelt over 13 niechegrupper fx. MX Kevin Magnussen, MX Blå Blink
5405 Instagram følgere fordelt over 5 niechegrupper fx. MX Kendte, MX Redaktionen
30.003 billeder fordelt på 8 MX brugte # størst er #metroxpress, #mxpendlerliv, #pendlerliv, #mxkbh
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.