Mediechefen Jonas Kuld Rathje har landet et nyt job, efter at han i juni forlod posten som chefredaktør på B.T.
Hans nye job har samme titel, men denne gang bliver det på tidsskriftet Illustreret Videnskab.
Det oplyser udgiveren Bonnier Publications i en pressemeddelelse ifølge fagbladet Journalisten.
- Jonas Kuld Rathje er med sin erfaring, redaktionelle profil og interesseområder nærmest skræddersyet til opgaven med at løfte Illustreret Videnskab ind i fremtiden, siger Elisabeth Halmø, som er vicedirektør i Bonnier Publications, i pressemeddelelsen ifølge Journalisten.
Jonas Kuld Rathje forsøgte at blive ansvarshavende chefredaktør for B.T., efter at den daværende chef, Michael Dyrby, fratrådte stillingen.
Det skete efter udsendelsen af en dokumentar, der beskrev krænkelser på TV 2 på et tidspunkt, hvor blandt andre Michael Dyrby sad i ledelsen.
Michael Dyrby erkendte efterfølgende, at han havde haft "upassende forhold" og udvist "dårlig dømmekraft" i sin tid på TV 2.
Jonas Kuld Rathje blev indsat som konstitueret chef, men i sidste ende gik stillingen til Pernille Holbøll, som tidligere har været chefredaktør på Ekstra Bladet. Derefter valgte han at forlade mediet.
Nu giver han sig så i kast med videnskabsjournalistikken.
Han fortæller i pressemeddelelsen, at målet er at gøre Illustreret Videnskab til det foretrukne medie for videnskabelige nyheder.
Samtidig ser han frem til at kunne kombinere to personlige interesseområder.
- På Illustreret Videnskab glæder jeg mig til at forene to af de ting, der optager mig mest: Medieudvikling med digitalt fortegn og formidlingen af det videnskabelige stof, som både er utroligt spændende og vigtigt, siger Jonas Kuld Rathje i pressemeddelelsen.
Det fremgår ikke, hvornår den nye chefredaktør tiltræder stillingen.
/ritzau/
Af Anna Rie Christensen, Ritzau Fokus
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.