Hold da op, hun havde godt nok travlt.
Omtrent sådan har hver fjerde dansker oplevet at gå fra deres praktiserende læge.
Det viser en rundspørge avisen 24 timer, har fået foretaget.
Samtidig har hver femte oplevet, at lægen simpelthen ikke tog deres sygdom eller lidelse alvorligt.
1000 danskere er blevet spurgt til synet på deres praktiserende læge, og undersøgelsens negative resultat ryster formand for Danske Patienter, Pia Chrismas-Møller.
"Lægen har et særligt ansvar for ikke kun at være effektiv i forhold til behandlingen. Lægen skal også fokusere på dialog og nærvær," slår hun fast overfor 24 timer.
Formanden, der også er løsgænger i Folketinget, foreslår udvidede åbningstider, flere telefonkonsultationer og bedre kommunikation fra lægernes side som løsning på problemet.
Den store utilfredshed med lægevæsenet huer ikke formanden for de praktiserende læger, Michael Dupont, som dog maner til besindighed.
"Vi kan nok blive bedre til at lytte empatisk og kommunikere klart. Men der er også patienter med urealistiske forestillinger, og der er vi samfundets garant for at forvalte de betroede midler med omtanke," forklarer han.