Vi lever i en tid hvor internettet og digitalisering generelt fylder utrolig meget. Stort set alt hvad vi gør, har på en eller anden måde noget at gøre med internettet. Selv når det kommer til at skulle skaffe nye kunder til sin butik, har man brug for internettet og de sociale medier der findes der.
Få fat på alle typer af kunder med Instagram
Et af de mest populære sociale medier for tiden er Instagram. Man kan efterhånden finde stort set alle aldersgrupper på Instagram, unge som gamle. Derfor er Instagram markedsføring af en virksomhed vha. af et bureau som PK Medier, den perfekte måde at nå ud til både eksisterende kunder og potentielle nye kunder.
Rigtig mange bruger dette medie, både til at holde sig opdateret på deres venner, familie og bekendte. Men de bruger det især til at finde inspiration og følge diverse butikker og brands, som de godt kan lide.
Billederne drager kunder til jeres informationer
Instagram har den fordel at de informationer du har, som du ønsker at dele med dine kunder, bliver koblet op med nogle flotte billeder. Ofte er det billederne der i første omgang fanger modtagerens opmærksomhed og bagefter læser de det du har skrevet til billedet.
Det er derfor utrolig vigtigt at du sørger for at gøre dig meget umage med at tage gode billeder il din virksomheds instagrampofil. De skal være flotte at se på og generelt skal profilen være flot. Det kan være en god ide at have en specifik person til at stå for sådanne opgaver, en der er god til at lave gode og flotte opslag og som forstår sig på Instagram som et medie.
Med de nye funktioner som er blevet tilføjet til instagram, kan du ikke bare promovere dine varer. Du kan også gøre det utrolig nemt for dine kunder at købe dem.
Drag nytte af professionel rådgivning
En ting er at finde en i virksomheden som gerne vil og kan stå for jeres markedsføring på instagram. Men derudover er det også godt at tage kontakt til nogle professionelle, som har en masse erfaring når det kommer til at markedsføre en virksomhed på sociale medier.
Tit kan de vise dig om du bør fokusere på et enkelt medie eller om det vil være en ide at gøre brug af flere forskellige medier. Eksempelvis kan det være at visse ting og informationer egner sig bedst til Facebook, mens andet bør postes på Instagram.
Derudover vil de kunne give den ansvarlige medarbejder de kompetencer der er nødvendige for at I kan føre jeres stærke digitale strategi ud i livet og på den måde udvide jeres kundegrundlag og måske endda nå ud til en hel ny målgruppe. For det kræver måske en lidt dybere forståelse af markedsføring generelt, for at det bliver en succes.