Lars Larsen i ny kæmpe satsning til 500 millioner
Lars Larsen klar med digital satsning. Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix (arkiv)
Jysk-koncernen styrker den digitale satsning og skal nu på jagt efter 30 mand ekstra til it-afdelingen.

Jysk-koncernen skal udvide den i forvejen 100 mand store it-afdeling med yderligere 30 it-kyndige.

Det siger Jan Bøgh, administrerende direktør for Jysk Nordic, til Finans. Udvidelsen sker for at styrke den fortsatte vækst i dynekoncernen.

I alt investerer Lars Larsen en halv milliard kroner i it og digitale projekter. Blandt andet skal koncernens nethandel have en hånd i ryggen.

- Den digitale transformation koster mange penge, og det er alle detailhandleres udfordring at skaffe kapital til at gøre det med. Vi skal omstille os hurtigere end nogensinde, men heldigvis er vi i Jysk stærkt rustet med vores solide økonomiske resultater, siger Jan Bøgh, administrerende direktør for Jysk Nordic, til Finans.

Og den solide bund har Jysk. Forleden kunne koncernen præsentere et rekordregnskab med vækst i både indtjening og omsætning. Alene på undlinjen stod der 3,4 milliarder kroner.

Ifølge Finans udgør det samlede onlinesalg i koncernen i øjeblikket cirka seks procent af omsætningen.

Henrik Naundrup forklarer, at den store investering skal bruges på at udskifte eller forbedre 30 it-systemer på tværs af kundeservice, onlinehandel og butikssystemer.

- Vi skal være fleksible på alle led, og derfor have nye systemer, så vi også kan agere hurtigere end nogensinde før. Vi har dog ikke fundet ét samlet system, selvom vi har ledt globalt også med eksterne konsulenter. Reelt vil vi gerne finde en hyldeløsning, men vi har ikke set én, som er i en kvalitet eller modenhed, vi tør kaste os over, siger Henrik Naundrup.